30 mai 2017

Mio og drømmedragen

'Mio og Drømmedragen'



Mio og Drømmedragen var min prosjektoppgave i E-bok deisgn og digital publisering.
Boken  har jeg skrevet selv, og laget illustrasjoner i 3D programmet Blender.
 Illustrasjonene er til dels inspirert av Jacques Després som bl.a har illustrert Oscar Brenifiers bok"Meningen med livet" m.fl. 

I illustrasjonene har jeg lagt til små subtile bevegelser i detaljer i bildet, lignende cinemagraphs. Eksempel håret som blafrer i vinden, papirbåtene i skogen som dupper i vannet og damp som kommer opp av koppen. Jeg har brukt dynamics for å skape bevegelsene, rendert ut noen få frames og satt disse sammen til en videoloop for å få en smidig gjentagende bevegelse.

I boken har jeg også lagt til en liten "drageknapp" i hjørnet som kan trykkes på for å spille av høytlesing.  I oppgaven har jeg benyttet noen ferdigmodellerte objekter hentet fra blendswap.com, som jeg siden har gjort en del endringer på, lagt til egne shaders mm. og satt sammen i en scene.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar