29 mai 2017

Spell Tank

'SpellTank'


Prosjektoppgave i appdesign. (Bilde fra presentasjonsside i digital mediedesigns magasin).
For min prosjektoppgave valgte jeg å lage et spill basert på egen idé.
Spillet skal gi barn en motiverende og morsom måte å lære engelske ord. 
Det går ut på å stave oppgitte ord ved å sprekke bokstavboblene i riktig rekkefølge. 
Tar man feil mister man en nøkkel(liv), og ved avsluttet level åpner nøklene noen skattekister. 

Motivasjonen min for å lage spillet var at jeg alltid har sett på Javascript som en stor utfordring.
Og gjennom denne oppgaven fikk jeg virkelig prøvd meg ut og lært utrolig mye Javascript. 
Fikk også brukt mye CSS,og ikke minst hadde jeg det gøy med å lage tegninger til appen.
Spillet kan ses her.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar